Awaria, która doprowadziła do zalania jest wynikiem zatkania kanalizacji albo rozszczelnienia elementów łączenia. W takich sytuacjach należy jak najszybciej wezwać pogotowie kanalizacyjne, ponieważ próba samodzielnej naprawy może być niebezpieczna ze względu na obecność groźnych dla zdrowia bakterii.
Przebieg zgłaszania awarii
Nieprzewidziane awarie zakończone wyciekiem i zalaniem, są bardzo stresujące, ponieważ doprowadzają pomieszczenie do stanu, który niejednokrotnie wymaga długiego procesu przywracania do użyteczności. Bakterie znajdujące się w wodzie, która wydobywa się z rury kanalizacyjnej, są nie tylko niebezpieczne dla zdrowia, podobnie jak wysoka zawartość gazów, które unoszą się w łazience w momencie powstania nieszczelności.
W trosce o bezpieczeństwo mieszkańców Szczecina, prowadzimy całodobowe pogotowie kanalizacyjne, którego jedną z głównych zalet jest szybka reakcja na zgłoszenie. Aby jednak usprawnić proces tego typu usługi, zawsze prosimy naszych Klientów o możliwie jak najdokładniejszy opis awarii.
Do standardowych pytań, które są zadawane podczas zgłaszania awarii należą:
- miejsce zdarzenia – dokładny adres z ewentualnymi wskazówkami dojazdu, jeśli np. wejście do budynku jest nietypowo zlokalizowane;
- stan faktyczny – należy podać wszystkie szczegóły, m.in. powierzchnia zalania, stan rury kanalizacyjnej;
- wcześniejsze awarie i naprawy – jeśli już wcześniej doszło do podobnej awarii lub naprawy instalacji, należy uwzględnić taką informację podczas rozmowy z konsultantem;
- niepokojące informacje – jeśli Klient zauważył, że ściana lub podłoga jest pęknięta, również należy o tym poinformować fachowców;
- stan kanalizacji – w tym przypadku nie wymagamy dokładnego opisu stanu instalacji, ale w miarę możliwości należy przybliżyć stan ogólny budynku (nowe, stare budownictwo) oraz uwzględnić wszystkie informacje, które mogą być pomocne przy fazie wstępnej określenia przyczyny awarii;
- możliwa przyczyna – jeśli do kanalizacji dostał się przedmiot, który nie ulega rozpuszczeniu pod wpływem wody, należy powiadomić o tym fakcie konsultanta.
Szczegółowość pytań ma na celu pomóc naszym specjalistom w dobraniu odpowiedniego sprzętu, który może być konieczny podczas naprawy. Ilość sprzętu używanego na co dzień przez hydraulików jest bardzo duża, zaś samochód, którym dysponuje pogotowie kanalizacyjne, ze względów logistycznych (aby łatwiej poruszać się po mieście) mieści się w kategorii pojazdów dostawczych. Udzielenie możliwie jak najdokładniejszych informacji znacznie ułatwia i przyśpiesza proces reakcji, dzięki czemu możemy być u Klienta w ciągu kilkunastu minut od zgłoszenia awarii, konieczności przepchania rur czy czyszczenia kanalizacji.
Przeczytaj również: Zanim wezwiesz hydraulika, poznaj domowe sposoby udrażniania rur
Koszt pogotowia kanalizacyjnego
Praca związana z naprawą poważnych usterek zawsze jest bardziej skomplikowana niż w przypadku usuwania wcześniej zgłoszonych i drobniejszych awarii. Mając jednak na uwadze, że Klienci nie zawsze dysponują odpowiednią kwotą, oferujemy możliwość odroczenia zapłaty lub rozbicia jej na raty. Jednak całkowity koszt usuwania awarii jest zależny od jej stopnia zaawansowania, czasu potrzebnego na naprawę oraz wykorzystanych materiałów (np. instalacja nowych rur), dlatego trudno jest – w chwili otrzymania zgłoszenia – oszacować, ile mniej więcej wyniesie regeneracja instalacji kanalizacyjnej.
Należy również pamiętać, że za nieuzasadnione wezwanie pogotowia lub odwołanie wizyty w momencie, kiedy nasi specjaliści są już na miejscu zdarzenia, może się wiązać z karami finansowymi. Z tego powodu, zanim zdecydujemy się na telefoniczne zgłoszenie, warto dokładnie sprawdzić, czy powstała awaria rzeczywiście wymaga interwencji fachowców. Wymiana spłuczki albo inne usługi, które nie wymagają błyskawicznej reakcji, mogą być wykonane we wcześniej ustalonym terminie, który jest zawsze dostosowywany do preferencji Klienta.
Skorzystanie z usług pogotowia kanalizacyjnego to jedyne wyjście w przypadku poważnych awarii. Aby jednak uniknąć tego typu niespodzianek, warto przeprowadzać cykliczne przeglądy wykonywane przez doświadczonych fachowców.
Zgłoś awarię! Średni czas oczekiwania na wizytę pogotowia kanalizacyjnego to 16 minut! Przeczytaj także naszego bloga.